Volkswagen do miasta
Samochody miejskie zawsze stanowiły ogromnie popularny segment rynku. Postęp technologiczny i coraz większa konkurencja między producentami sprawiły, że nie są to już hałaśliwe, dziwacznie zbudowane samochodziki z minionych lat. Samochody miejskie są oczywiście w dalszym ciągu projektowane i konstruowane tak, by spełniać wymogi najtańszych samochodów dostępnych w ofercie. Jednak na liście najlepszych samochodów miejskich nie ma ani jednego samochodu, który sprawi, że jego właściciel poczuje się za kierownicą jak ubogi krewny właściciela limuzyny. Solidna konstrukcja, staranne zastosowanie miękkich materiałów i ogólnie wysoka specyfikacja sprawiają, że większość kabin współczesnych samochodów miejskich jest wygodnym miejscem, w którym można spędzić przyjemne chwile w korku, podczas dojazdu do pracy.
Co sprawia, że samochód jest miejski
Dobre samochody miejskie prowadzi się łatwiej niż te większe, które są zdecydowanie bardziej wymagające. Niektóre z nich może się nawet sprawdzić podczas dłuższych podróży. Połączenie typowych silników o niskiej mocy i podstawowych ustawień podwozia oznacza, że niektóre samochody miejskie mogą mieć problem w stawianiu czoła ciężkim warunkom pogodowym. To samo dotyczy trudnych tras o niezbyt równej nawierzchni. Większe samochody w tych warunkach zwykle radzą sobie zdecydowanie lepiej.
To, co od zawsze przyciąga kierowców do samochodów miejskich, to ekonomia. Najnowsze modele miejskie Volkswagena są świetnym potwierdzeniem tej reguły: https://centrumwroclaw.pl/vw/ Są naprawdę oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa, są tanie w serwisowaniu i w opłatach za ubezpieczenie. Trzeba naprawdę sporo jeździć na długich trasach, aby zacząć rozważać zmianę samochodu miejskiego na coś większego.
Volkswagen UP!
Ten model zwykle był jednym z droższych samochodów miejskich, ale trzeba przyznać, że również najwolniej tracił na wartości wraz z wiekiem. To siła poczucia wyższości klasy Volkswagena nad konkurentami.
Podobnie jak w jego poprzednich wersjach, zachowanie podczas jazdy Volkswagenem UP! po prostu przyćmiewa wszystko inne w tej klasie. Podwozie jest po prostu idealnie dopasowane. W UP! wręcz pływa po wąskich uliczkach, jednocześnie pozostając bardzo wygodnym podczas jazdy, gdy stabilizuje wszelkie wstrząsy (oprócz największych wybojów w mieście).
UP! to również najbardziej stylowy z trzech siostrzanych samochodów, dzięki prostemu wzornictwu z przodu i eleganckiej, całkowicie przeszklonej tylnej klapie. Jest również wysoce konfigurowalny. Oprócz różnych poziomów wyposażenia dostępnych jest wiele kombinacji felg aluminiowych, tapicerek siedzeń i dodatków do wnętrza. Jeśli chcesz miejskiego samochodu z prawdziwymi osiągami, jest też mocny! GTI o mocy 113 KM.
Volkswagen Polo ID.3
ID3 to pięciodrzwiowy hatchback z pięcioma siedzeniami, z bagażnikiem z tyłu i silnikiem pod tylnymi kołami. Kierownica i ekran informacyjno-rozrywkowy pochodzą z najnowszego Golfa 8. Jasne, możesz urozmaicić lakier za pomocą odcieni z lat dziewięćdziesiątych i grafiki w kropki, jednak ogólne wrażenie pozostaje — to opływowy monobox, trochę jak przerośnięty Up!
Rozstaw osi został wydłużony, ponieważ przód elektrycznego samochodu nie musi pomieścić mocnego silnika i układu chłodzenia. Długi rozstaw osi to dobra wiadomość, jeśli chodzi o pakowanie baterii na dole, a ludzi na górze. A współczynnik oporu to smukła 0,27, mimo że jest to wysoka maszyna z lusterkami bocznymi, a nie nowomodnymi kamerami. Masz więc kompaktowy samochód do parkowania w mieście, ale wystarczająco pojemny na rodzinne wycieczki. Zdecydowany plus.